Anh Văn

Bài Tập “Marcel Bich A French Manufacturer Of Traditional Ink Pens”

Trong bài viết dưới đây Trường kinh doanh công nghệ sẽ hướng dẫn bạn giải đáp bài tập về đoạn văn “marcel bich a french manufacturer of traditional ink pens”. Mời bạn đọc cùng theo dõi!

Marcel Bich A French Manufacturer Of Traditional Ink Pens
Marcel Bich A French Manufacturer Of Traditional Ink Pens

Nội dung đoạn văn “ marcel bich a french manufacturer of traditional ink pens “

Marcel Bich, a French manufacturer of traditional ink pens, was the man who turned the ballpoint pen into an item that today almost anyone can afford. Bich was appalled at the poor quality of the ballpoint pens that were available, and was also shocked at their high cost. However, he recognised that the ballpoint was a firmly established invention, and he decided to design a cheap pen that worked well and would be commercially successful.

Bich went to the Biro brothers and asked them if he could use the design of their original invention in one of his own pens. In return, he offered to pay them every time he sold a pen. Then, for two years, Bich studied the detailed construction of every ballpoint pen that was being sold, often working with a microscope. By 1950, he was ready to introduce his new wonder: a plastic pen with a clear barrel that wrote smoothly, did not leak and only cost a few cents. He called it the ‘Bic Cristal’. The ballpoint pen had finally become a practical writing instrument.

The public liked it immediately, and today it is as common as the pencil. In Britain, they are still called Biros, and many Bic models also say ‘Biro’ on the side of the pen, to remind people of their original inventors. Bich became extremely wealthy thanks to his invention, which had worldwide appeal. Over the next 60 years his company, Societe Bic, opened factories all over the world and expanded its range of inexpensive products. Today, Bic is as famous for its lighters and razors as it is for its pens, and you can even buy a Bic mobile phone.

Marcel Bich A French Manufacturer Of Traditional Ink Pens
Marcel Bich A French Manufacturer Of Traditional Ink Pens

1. What could be the best title for the passage?

A. From Mobile Devices to Ballpoint Pens

B. From a Luxury Item to an Everyday Object

C. Ballpoint Pen’s New Design – For Better or Worse?

D. Biros – A Business Model in Britain

Đáp án đúng là B.From a Luxury Item to an Everyday Object

Giải chi tiết: Cái nào có thể là tiêu đề hay nhất cho bài đọc?

A. Từ các thiết bị di động đến bút bi

B. Từ món đồ xa xỉ thành vật dụng hàng ngày

C. Thiết kế mới của bút bi – tốt hơn hay tệ hơn?

D. Biros – Một doanh nhân mẫu ở Anh

Thông tin: Marcel Bich, a French manufacturer of traditional ink pens, was the man who turned the ballpoint pen into an item that today almost anyone can afford.

Tạm dịch: Marcel Bich, một nhà sản xuất bút mực truyền thống của Pháp, là người đã biến chiếc bút bi thành một vật dụng mà ngày nay hầu như ai cũng có thể mua được.

2. According to paragraph 1, Marcel Bich was shocked because_____

A. a cheap pen could be designed with great commercial success

B. a firm was not established to produce high-quality ballpoint pens

C. most people could not afford such a firmly established invention

D. the ballpoint pens available were expensive despite their poor quality

Đáp án đúng là B. a firm was not established to produce high-quality ballpoint pens

Giải chi tiết: Theo đoạn 1, Marcel Bich đã bị sốc bởi vì ________

A. một chiếc bút máy rẻ có thể được thiết kế với thành công thương mại lớn

B. một công ty/hãng không được thành lập để sản xuất bút bi chất lượng cao

C. hầu hết mọi người không thể mua được một phát minh vững chắc như vậy

D. bút bi hiện có lúc đó thì thật là đắt mặc cho chất lượng của chúng thật tệ

Thông tin: Bich was appalled at the poor quality of the ballpoint pens that were available, and was also shocked at their high cost.

Tạm dịch: Bich kinh ngạc trước chất lượng kém của những chiếc bút bi hiện có, đồng thời cũng bị sốc với giá thành cao của chúng.

3. The word “practical” in paragraph 3 is closest in meaning to _______.

A. accurate

B. traditional

C. sharp

D. useful

Đáp án đúng là D. useful

Giải chi tiết: Từ “practical” trong đoạn 3 thì có gần nghĩa nhất với _______.

A. accurate (adj): chính xác

B. traditional (adj): truyền thống

C. sharp (adj): sắc bén

D. useful (adj): hữu ích

=> practical (adj): thiết thực, có ích = useful

Thông tin: The ballpoint pen had finally become a practical writing instrument

4. The word “which” in paragraph 4 refers to _______.

A. factories

B. company

C. invention

D. range

Đáp án đúng là C. invention

Giải chi tiết: Từ “which” trong đoạn 4 đề cập đến _______.

A. factories: các nhà máy

B. company: công ty

C. invention (n): phát minh

D. range (n): loại

=> which thay thế cho danh từ đứng ngay trước nó là “invention”.

Thông tin: Bich became extremely wealthy thanks to his invention, which had worldwide appeal.

Tạm dịch: Bich trở nên cực kỳ giàu có nhờ phát minh của mình, cái mà đã có sức hút trên toàn thế giới.

Trên đây là hướng dẫn giải đáp bài tập đọc hiểu về đoạn văn “Marcel Bich A French Manufacturer Of Traditional Ink Pens”, cùng với đó là phương pháp làm dạng bài tập này. Truongkinhdoanhcongnghe chúc bạn học tập tốt!

Xem thêm:

Related Articles

Back to top button